Начало За нас Реклама Контакти

Уникални сирена на световно изложение

Снимка за Уникални сирена на световно изложение
Зелено сирене от село Черни Вит

От 16 до 19 септември Slow Food „Cheese” представя сиренето и млякото във всичките му форми в илианския град Бра

За трети пореден път уникални български сирена участват в световното изложение на Slow Food „Cheese” от 16 до 19 септември тази година. Представени са млечни продукти от каракачански овце на президиума на Slow Food в с. Влахи, Южен Пирин и вече прославилото се в международен мащаб зелено сирене от село Черни Вит близо до Тетевен. Освен че ще зарадва почитателите си от различни страни, зеленото сирене ще бъде и единственият продукт, който ще представи страната ни в т. нар. „Голяма зала на сирената”, наред със зрялото в изба козе сирене от Jämtland, Швеция и киселото мляко с пепел на покотите от Кения.

„Cheese“ 2011 се провежда в историческия център на гр. Бра - градче в Пиемонт, където е възникнало международното движение Slow Food и където се намира неговата централа. Около 200 производители са разположили своите щандове по улиците и площадите на Бра и предлагат своите продукти за дегустация и продажба. В „Голямата зала на сирената” посетителите могат да опитат 150 вида сирена от цял свят и да избират от 700 различни вина. Тази година фокусът на Cheese 2011 е Франция, която дълги години е запазила своите сирена от сурово мляко, подкрепяла е техните производители и е съхранила регионалните различия.

Изложението илюстрира и разкрива цялостно знанията, нуждите, проблемите и ресурсите, свързани с млечните продукти, като обръща внимание на трите основни фактора, определящи тяхното качество: млякото, уменията и мястото на производство. Посветен на „млякото във всичките му форми“ форумът Cheese на Slow Food създава международна мрежа от производители на сирена по традиционен начин, които се срещат в Бра на всеки две години, за да представят своите продукти, да се срещнат със съпроизводителите (потребителите), да обсъдят предизвикателствата в сферата на търговията и маркетинга и да споделят възможни решения за своите стари и нови проблеми.

от Меню Септ. 2011
Коментари